PREJUDICIS


PREJUDICIS, a mode d’activitats d’introducció.

"La primera tasca de l'educació és agitar la vida, però deixar-la lliure perquè es desenvolupe"
Maria Montessori.

Es proposen unes qüestions prèvies i una aproximació inicial al tema.

Per a qualsevol nou aprenentatge començar pels coneixements previs que es tenen sobre un tema és important, tenint en compte que l’aprenent construeix els seus coneixement a partir de les seues experiències i d'aquelles coses que ja coneix, siguen certes o no, i que després contrasta o relaciona aquesta informació prèvia amb la nova per complementar-la, reconstruir-la o modificar-la, de manera que enriqueix el seu coneixement i aconsegueix un aprenentatge significatiu, un aprenentatge amb sentit, no mecànic o memorístic.


ORIENTACIONS PER A LA PRÀCTICA

Aquestes activitats serien prèvies al visionat o tasca a realitzar. Es formulen preguntes que busquen una opinió, una idea que tinguen sense recerca d'informació per contrastar-la després .
En relació al visionat de "parar i Començar". Es podrien plantejar les següents qüestions prèvies seguint la seua estructura:
1. En un principi
- Des de quan creus que existeix el dret a la vaga. I si ha estat fàcil el seu reconeixement?
- La vaga només serveix per a millorar les condicions laborals?
- Penses que el dret a la vaga ha d’estar reconegut com un dret fonamental?
2. Per què i per a què
- Per què creus que existeix el dret de vaga?
- Què tipus de vagues coneixes?
3. Al servei de la igualtat
- Has participat en alguna vaga o coneixes algú que ho haja fet ?
- Recordes que pretenien aconseguir?
4. Contesa i Acord
- Quan creus que s’ arriba a una vaga?
- Encara que no tingues cap informació , per mera intuïció, quins son els passos previs a la convocatòria d’ una vaga?
5. Conflicte ètic
- Quines dificultats crecs que n'hi han per participar a una vaga?
- Has valorat la importància de la col·lectivitat en les relacions de treball.
6. Límits
-Podries ficar algun exemple de vaga il.legal o abusiva?
- Quina es la teua opinió sobre a els piquets. (Els que informen sobre la vaga i pressionen per sumar més treballadors i treballadores a les vagues).
- Quin paper creus que juga la policia en las vagues?
7. Manipulació ?
- Creus que mitjans de comunicació són objectius amb la informació,en particular tractant en el tema de les vagues?
8. Vaga i Política
-Es habitual escoltar a representats polítics dir que: “...esta vaga , es una vaga política…” Què volen dir? Què entens tu per vaga política?
9. Eficàcia i buit
- Quina utilitat tenen les vagues. Consideres que arriben a aconseguir els seus objectius?
- Què penses que passaria si no haguera dret a vaga?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada