CÒMICS

CÒMICS.
L’activitat consisteix en l’elaboració d’una història gràfica on aparega alguns dels significats estudiats. Es podran utilitzar tots els recursos que es consideren convenients, sense necessitat, per tant, de fer servir originals. Així, a banda del dibuix, es poden utilitzar altre tipus de tècniques com la fotografia, el collage, etc. Aquestes hauran de mostrar una història completa o, com a mínim, amb un sentit global. El treball podrà tractar qüestions teòriques, representar un testimoni personal relacionat amb allò estudiat, proposar una dramatització del contingut analitzat o qualsevol altre triat per l’alumne sempre que siga degudament justificat.
ORIENTACIONS PER A LA PRÀCTICA
En primer lloc és important que es determinen les característiques formals que hauran de reunir els treballs. Així, és important que, almenys, s’indique el nombre de planxes (fulls), de tires i de vinyetes1. En qualsevol cas, és molt important que l’educand dispose de la llibertat suficient per poder utilitzar lliurement aquestos recursos sempre que responguen a una determinada intenció expressiva i així ho faça constar en la memòria que elaborarà posteriorment.
D’altra banda, és convenient parar atenció al treball de la imatge. Així, és recomanable l’ús de recursos originals donat que afavoreixen una traducció més personal de la tasca. A més, també fan possible disposar d’una representació particular de la forma en què es percebut el significat tractat. Tanmateix, també s’ha de tindre l’oportunitat d’utilitzar altre tipus de materials amb l’única condició que siga indicada la font. Així, en el cas que siguen utilitzats recursos d’elaboració pròpia, és important valorar la qualitat de la tècnica emprada (dibuix, fotografia, etc. ).
Junt amb la quadrícula, és convenient que s’elabore una memòria explicativa en què, com a mínim, es continguen els apartats següents:
  1. Títol. Haurà de ser breu i estar directament relacionat amb el tema. A més, caldrà referir els motius que justifiquen aquesta tria.
  2. Tema i justificació de la tria. Caldrà, per tant, fonamentar aquesta elecció.
  3. Intenció perseguida. L’alumnant haurà de justificar quina és la idea que ha pretés retratar i quina ha de ser, des del seu punt de vista, la interpretació que se’n ha d’extraure.
  4. Breu explicació dels continguts teòrics que serveixen com a base per a la història. Haurà d’afegir-se una síntesi dels aspectes teòrics que han siguts presos en consideració.
  5. Història escrita. És important que es valore la originalitat de la història com també el nivell de complexitat pel que fa a la seua relació amb allò estudiat.
  6. Recursos emprats: identificació i motivacions per al seu ús. Es podran utilitzar els identificats en el document XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX o d’altres proposats pels alumnes sempre que així siga explicitat. En tot cas, caldrà argumentar quins han estat els motiu per fer servir cadascun d’ells.
  7. Consideracions sobre el procés. Caldrà tractar quines han estat les dificultats que s’han hagut d’acarar com també els punts positius que, si s’escau, s’han observat.
Ací teniu un exemple:
1 Per norma general, les planxes estan distribuïdes en quadrícules que, segons el nombre de separacions verticals i horizontals, determinen el nombre de tires (fila) i vinyetes (cel·les) respectivament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada